UTM Link Takip Kodları İle Linklere Hükmedin

Bugün sizinle UTM Link Takip Kodları ile linklere hükmedeceğiz.

UTM Nedir?

UTM açılımı Urchin Tracking Module olan sitenize gelen linkleri daha kolay ve detaylı analiz edilmesi için 2005 yılından beri kullanılan link takip kodlarıdır.

UTM Neden Kullanılmalı?

UTM takip kodları sitenize gelen linkleri detaylı olarak analiz etmenizi sağlar. Bu sayede sitenize hangi kaynaktan ne kadar ziyaretçi geldiğini öğrenebilir plan ve taktiklerinizi buna uygun şekilde geliştirebilirsiniz.

UTM Nerelerde Kullanılabilir?

UTM türkçe kaynaklarda sadece reklam linkleri olarak anlatılsa da detaylı analiz için tüm linklerinizde kullanabilirsiniz. UTM linkleri için örnek vermek gerekirse ;

  • En klasik örnek ile başlarsak verdiğiniz reklamların dönüşlerini takip edebilirsiniz. Burada en çok beğendiğim siteye birden fazla türde reklam (Örnek: Aynı sayfada hem yazı hemde resim reklam) verseniz bile detaylı analiz alabilmeniz mümkün. Detaylı bilgi için  maddesine bakabilirsiniz.
  • Günümüzde sosyal ağlarda link almak artık SEO için gerekli hale geldi. Yazdığımız yazıları daha hızlı index almasını sağlamak için sosyal ağlarda paylaşıyoruz. UTM ile yazımızın hangi sosyal ağdan ne kadar ziyaretçi aldığını detaylı olarak öğrenebiliriz.
  • Sitemize hangi Arama motorundan ne kadar link geldiğini öğrenebiliriz. Günümüzde Yandex Metrica ve Google Analytics arama motorlarından gelen UTM kodlarını otomatik olarak algılasa da amatör sayaç ve analiz uygulamaları için kullanabilir.
  • Başka sitelere gönderdiğiniz ziyaretçilerin kendi sitenizden geldiğini anlatabilirsiniz. Aynı şekilde diğer webmasterler de kendi sitelerinde size verdikleri dış linklere UTM kodlarını ekleyerek size ziyaretçi gönderdiklerini belirtebilirler.

UTM Parametreleri Nelerdir?

Utm parametreleri 5 adettir. Parametrelere geçmeden önce alt satırda ki örnek linki inceleyeniz.

https://www.emrekarakaya.com.tr/utm-takip-linkleri-ile-linklere-hukmedin/?utm_source=facebook&utm_medium=link&utm_campaign=sosyal_link&utm_term=sosyal+link&utm_content=linkanaliz

Örnek linki incelediğinize göre parametrelere geçebiliriz.

utm_source (Zorunlu)

Sitenize link gönderen kaynak ismini tanımlar. Örnek olarak sitenize Facebook ‘dan ziyaretçi geliyorsa utm_source=facebook olması lazım. Aynı şekilde bu bölümde reklam verdiğiniz site isimlerini de kullanabilirsiniz. UTM de kullanılması zorunludur.

utm_medium (Zorunlu)

Site linkinizin kaynakta nasıl eklendiğini tanımlar. Örnek olarak;

  • Link olarak eklediyseniz utm_medium=link
  • Site linkiniz bir e-posta bültenizdeyse utm_medium=email
  • Banner olarak eklenmişse utm_medium=banner

olarak belirtebilirsiniz. UTM de kullanılması zorunludur.

utm_campaign (Zorunlu)

Sitenize gelen linki sınıflandırmak amacıyla kullanacağınız adı tanımlar. Örnek olarak;

  • Sosyal amaçlı paylaşılan linkleri utm_campaign=sosyal
  • Reklam amaçlı paylaşılan linkleri utm_campaign=reklam
  • E-posta da paylaşılan linkleri utm_campaign=email

olarak isimlendirebilirsiniz. Tabi ki bu isimlendirmeler sizin yaratıcılığınıza kalmış durumda. UTM de kullanılması zorunludur.

utm_term (Opsiyonel)

Sitenize gelen linki sınıflandırmak amacıyla kullanacağınız anahtar kelimeyi tanımlar. Örneğin Facebook ‘ta linklerinizi hem sayfanızda reklam olarak hem de yorum gruplarında yorumlaşma gönderisi olarak paylaşıyorsunuz. İki kaynaktan gelen linkleri sınıflandırmak için ;

  • Reklam olarak eklediğiniz linki utm_term=sosyalreklam
  • Yorumlaşma amacıyla eklediğiniz linki utm_term=sosyalyorumlasma

olarak ekleyebilirsiniz.

utm_content (Opsiyonel)

Site linkinizi yayınladığınız sayfada birden fazla aynı türden link varsa birbirinden ayırt etmek amacıyla kullanılır. Örnek olarak aynı sayfada iki ayrı reklam linkiniz bulunuyorsa bu linkleri birbirinden ayırt etmek amacıyla utm_content=reklam1 şeklinde kullanabilirsiniz. Böylece hangi reklam biriminin daha yararlı olduğunu analiz edebilirsiniz.

UTM Link Takip Kodları Nasıl Oluşturulur?

UTM linkleri oluşturmak çok basittir. UTM linkleri kullandığınız sisteme göre otomatik oluşturabildiğiniz gibi Google araçları ile de basitçe UTM linkleri oluşturabilirsiniz. Google ile UTM link oluşturmak için ;

UTM Link Takip Kodları Nasıl Analiz Veya Takip Edilir?

UTM linkleri takip veya analiz etmek amacıyla Yandex Metrica ve Google Analytics servislerini kullanabilirsiniz. Aşağıda bu servisler ile nasıl UTM linkleri takip edeceğinizi anlattım.

Yandex Metrica İle UTM Linkleri Takip Etmek

Yandex Metrica ile UTM linkleri analiz etmek için sitenizin Metrica sayfasına girerek menüden Standart raporlar -> Kaynaklar -> UTM etiketleri yolunu izleyerek UTM linklerinizi analiz edebilirsiniz.

Yandex Metrica Utm Grafik

Yandex Metrica Utm Grafik

 

Yandex Metrica UTM Detaylı Analiz

Yandex Metrica UTM Detaylı Analiz

Google Analytics İle UTM Linkleri Takip Etmek

Google Analytics ile UTM linkleri analiz etmek için sitenizin Analytics sayfasına girerek  Edinme -> Kampanyalar -> Tüm Kampanyalar yolunu izleyerek UTM linklerinizi analiz edebilirsiniz.

Google Analytics Kampanya Grafiği

Google Analytics Kampanya Grafiği

 

Google Analytics Kampanya Sayfası

Google Analytics Kampanya Sayfası

Bu yazımda size UTM Link Takip Kodlarını anlatmaya çalıştım. Anlamadığınız yerleri ve sorularınızı yorum olarak sorabilirsiniz.

Hayırlı Günler.

1 Yorum

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir