Bugün sizinle UTM Link Takip Kodları ile linklere hükmedeceğiz.
Yazıda Neler Var?
UTM Nedir?
UTM açılımı Urchin Tracking Module olan sitenize gelen linkleri daha kolay ve detaylı analiz edilmesi için 2005 yılından beri kullanılan link takip kodlarıdır.
UTM Neden Kullanılmalı?
UTM takip kodları sitenize gelen linkleri detaylı olarak analiz etmenizi sağlar. Bu sayede sitenize hangi kaynaktan ne kadar ziyaretçi geldiğini öğrenebilir plan ve taktiklerinizi buna uygun şekilde geliştirebilirsiniz.
UTM Nerelerde Kullanılabilir?
UTM türkçe kaynaklarda sadece reklam linkleri olarak anlatılsa da detaylı analiz için tüm linklerinizde kullanabilirsiniz. UTM linkleri için örnek vermek gerekirse ;
- En klasik örnek ile başlarsak verdiğiniz reklamların dönüşlerini takip edebilirsiniz. Burada en çok beğendiğim siteye birden fazla türde reklam (Örnek: Aynı sayfada hem yazı hemde resim reklam) verseniz bile detaylı analiz alabilmeniz mümkün. Detaylı bilgi için maddesine bakabilirsiniz.
- Günümüzde sosyal ağlarda link almak artık SEO için gerekli hale geldi. Yazdığımız yazıları daha hızlı index almasını sağlamak için sosyal ağlarda paylaşıyoruz. UTM ile yazımızın hangi sosyal ağdan ne kadar ziyaretçi aldığını detaylı olarak öğrenebiliriz.
- Sitemize hangi Arama motorundan ne kadar link geldiğini öğrenebiliriz. Günümüzde Yandex Metrica ve Google Analytics arama motorlarından gelen UTM kodlarını otomatik olarak algılasa da amatör sayaç ve analiz uygulamaları için kullanabilir.
- Başka sitelere gönderdiğiniz ziyaretçilerin kendi sitenizden geldiğini anlatabilirsiniz. Aynı şekilde diğer webmasterler de kendi sitelerinde size verdikleri dış linklere UTM kodlarını ekleyerek size ziyaretçi gönderdiklerini belirtebilirler.
UTM Parametreleri Nelerdir?
Utm parametreleri 5 adettir. Parametrelere geçmeden önce alt satırda ki örnek linki inceleyeniz.
https://www.emrekarakaya.com.tr/utm-takip-linkleri-ile-linklere-hukmedin/?utm_source=facebook&utm_medium=link&utm_campaign=sosyal_link&utm_term=sosyal+link&utm_content=linkanaliz
Örnek linki incelediğinize göre parametrelere geçebiliriz.
utm_source (Zorunlu)
Sitenize link gönderen kaynak ismini tanımlar. Örnek olarak sitenize Facebook ‘dan ziyaretçi geliyorsa utm_source=facebook
olması lazım. Aynı şekilde bu bölümde reklam verdiğiniz site isimlerini de kullanabilirsiniz. UTM de kullanılması zorunludur.
utm_medium (Zorunlu)
Site linkinizin kaynakta nasıl eklendiğini tanımlar. Örnek olarak;
- Link olarak eklediyseniz
utm_medium=link
- Site linkiniz bir e-posta bültenizdeyse
utm_medium=email
- Banner olarak eklenmişse
utm_medium=banner
olarak belirtebilirsiniz. UTM de kullanılması zorunludur.
utm_campaign (Zorunlu)
Sitenize gelen linki sınıflandırmak amacıyla kullanacağınız adı tanımlar. Örnek olarak;
- Sosyal amaçlı paylaşılan linkleri
utm_campaign=sosyal
- Reklam amaçlı paylaşılan linkleri
utm_campaign=reklam
- E-posta da paylaşılan linkleri
utm_campaign=email
olarak isimlendirebilirsiniz. Tabi ki bu isimlendirmeler sizin yaratıcılığınıza kalmış durumda. UTM de kullanılması zorunludur.
utm_term (Opsiyonel)
Sitenize gelen linki sınıflandırmak amacıyla kullanacağınız anahtar kelimeyi tanımlar. Örneğin Facebook ‘ta linklerinizi hem sayfanızda reklam olarak hem de yorum gruplarında yorumlaşma gönderisi olarak paylaşıyorsunuz. İki kaynaktan gelen linkleri sınıflandırmak için ;
- Reklam olarak eklediğiniz linki
utm_term=sosyalreklam
- Yorumlaşma amacıyla eklediğiniz linki
utm_term=sosyalyorumlasma
olarak ekleyebilirsiniz.
utm_content (Opsiyonel)
Site linkinizi yayınladığınız sayfada birden fazla aynı türden link varsa birbirinden ayırt etmek amacıyla kullanılır. Örnek olarak aynı sayfada iki ayrı reklam linkiniz bulunuyorsa bu linkleri birbirinden ayırt etmek amacıyla utm_content=reklam1
şeklinde kullanabilirsiniz. Böylece hangi reklam biriminin daha yararlı olduğunu analiz edebilirsiniz.
UTM Link Takip Kodları Nasıl Oluşturulur?
UTM linkleri oluşturmak çok basittir. UTM linkleri kullandığınız sisteme göre otomatik oluşturabildiğiniz gibi Google araçları ile de basitçe UTM linkleri oluşturabilirsiniz. Google ile UTM link oluşturmak için ;
- Web sitesi ve Web reklamları UTM linkleri için Google Analytics Campaign URL Builder aracını
- Android uygulamaları ve Android reklamları UTM linkleri için Google Play URL Oluşturucu aracını
- İOS uygulamaları ve İOS reklamları UTM linkleri için iOS Kampanya İzleme URL’si Oluşturucuyu kullanabilirsiniz.
UTM Link Takip Kodları Nasıl Analiz Veya Takip Edilir?
UTM linkleri takip veya analiz etmek amacıyla Yandex Metrica ve Google Analytics servislerini kullanabilirsiniz. Aşağıda bu servisler ile nasıl UTM linkleri takip edeceğinizi anlattım.
Yandex Metrica İle UTM Linkleri Takip Etmek
Yandex Metrica ile UTM linkleri analiz etmek için sitenizin Metrica sayfasına girerek menüden Standart raporlar -> Kaynaklar -> UTM etiketleri yolunu izleyerek UTM linklerinizi analiz edebilirsiniz.


Google Analytics İle UTM Linkleri Takip Etmek
Google Analytics ile UTM linkleri analiz etmek için sitenizin Analytics sayfasına girerek Edinme -> Kampanyalar -> Tüm Kampanyalar yolunu izleyerek UTM linklerinizi analiz edebilirsiniz.


Bu yazımda size UTM Link Takip Kodlarını anlatmaya çalıştım. Anlamadığınız yerleri ve sorularınızı yorum olarak sorabilirsiniz.
Hayırlı Günler.
UTM nin ne demek olduğunu bilmiyordum gerçekten çok açıklayıcı bir makale olmuş bilgilendirme için teşekkür ederim.
tebrik ederim gerçekten çok faydalı bir yazı olmuş
Teşekkürler
Merhaba,
utm l,nkinden satışa dönüşüo dönüşmediğini nasıl anlayailiriz.
Merhaba
Sorunuzu biraz daha detaylandırabilir misiniz?
Teşekkürler bu konuyu 3. okuduğum yer tamamı ile anlamama sebep oldunuz :). Sevgiler
Teşekkürler